Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-11-15

Ditt lilla hus.... där du bor


Tänker i dag på:
mina olika vänner som jag haft lyckan att möta under årens lopp
Tyvärr gör avstånden och livet i övrigt
så att jag inte hinner eller haft ork att ha mer kontakt
än vad min själ... egentligen ...har längtat efter:(
Men jag försöker inte att hänga läpp alltförlänge...that´s life....
Det är bara att ta en sak i taget...
sanna vänner finns alltid kvar,
och sen är det så att en del människor ska bara finnas en kort men inspirerande .
..eller smärtsam tid i ens liv...
karmalagen råder...

En av mina väninnor från den tiden jag bodde i Östersund
gav mig sin diktsamling som en gåva när jag bjöd henne hem,
vi skulle äta en slags avskedsmiddag,
jag hade skilt mig och skulle flytta från stan...

Maria Flink, hon arbetade då som som teaterlärare på Kultur och musikskolan,
spelade teater, skrev dikter och jobbade som clown, och som frivillig
i Gamla kyrkan där i Östersund.
Idag när jag letade efter en av mina gamla virkböcker...och kokbok:)
hittade fler roliga böcker!..( jo,jag är en boknörd, ibland:)
så hittade jag Maria´s dikthäfte som jag bläddrade i, läste och ...
fastnade för den här dikten:

Jag tittar på dig i smyg
Din tofs i nacken
Håret som är grått
Skäggstubben
Dina glada ögon när du spelar en truddelutt
På ditt stora dragspel
Som ekar ute i skogen
För alla djuren och grannarna ikring
Dina ledsna ögon när du talar om det som varit
Dina snälla ögon när du talar till mej
Ditt hus som inte har några tapeter
Dina katter som ligger och dåsar på ett element
Vinden som drar runt knuten
På det hus du byggt själv
Ditt lilla hus där du bor

Det må vara hur stökigt som helst
Odiskat
Obäddat
Obyggt
Oskuldsfullt
Den som är utan skuld är oskuld

Det värker i bröstet på mej
När jag vet
Att du är ledsen
Men det värker också i bröstet på mej
När jag vet att du älskar mej
Precis som jag är

Jag är din dotter
Och pappa
det är jag stolt över.


Att bli älskad
och
förstådd,
precis som den unika person
du
och
jag är...

Det tar kanske ett liv
att förstå en annan person
eller
sig själv
men
det är det värt:)

Annars är det bara att
komma tillbaks
i en ny kropp:))
(halvkul kan man ju faktiskt tycka ibland när dystergöken i en har tittat fram....för den har alla lite till mans, särskilt plågsam kan den där göken vid den här tiden på året....fast åter igen...när den glada lärkan i en tittar fram;))
då är det ju himla mysigt att tända lite ljus och läsa
som jag är på gång med här idag

I kokboken fann jag idag ett gott kafferecept:
Wienerkaffe
Lägg en ruta blockchoklad i varje kopp.
Häll på hett starkt kaffe.
Lägg i en klick grädde eller glass....
(det är ju ändå söndag;)

Lite distansfika ?
Och så lyssnar vi väl till det här?..:)
http://www.youtube.com/watch?v=mB88tJMxFGA&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=yp3Ojs4PaRg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=BMT3jk67-rA&feature=related

.....som en annan väninna, Kerstin som bor på Hawaii....
(vi är båda uppvuxna i Borås men på den tiden kände vi inte varandra..)
hade lagt ut på Facebook (låt nr.1...dom andra hittade jag sen:)
Den var verkligen skön,
(en artist som jag inte kände till sedan tidigare)
tack för den Kerstin:)

Ha dé

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida