Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-11-05

Mamma ligger nedsövd


INNERLIGT TACK
till alla som skickar healing,ber och skickat gulliga,
värmande och kloka hälsningar till min mamma
och mig och min brutna fot !

Mamma ligger nedsövd än,
dom började att operera kl. 8.00 idag
och trodde att det skulle vara klart vid 12 tiden
men det tog ytterligare några timmar till.

Det var mer komplicerat än vad läkarna hade trott i somras,
då det var fastställt att operationen skulle ske....
Plötsligt började hon att rasa i vikt, en märklig blodbrist...
det har varit som om blodkropparna "brände bort sig själv" när dom tillverkades,
läkarna kunde inte förklara varför...
hjärtat rusade iväg med stark hjärt klappning som läkarna inte fick stopp på, elchocker.....
Det hade blivit lite bättre...så hon skrevs ut och fick komma till sitt efterlängtade hem..
Efter några dagar fann min syster henne ligga avsvimmad i sängen...
Hon hade känt att något var på tok och har en extranyckel till mammas lägenhet,
jag bor dessvärre många mil bort:(
Det har varit hemskt att vara så långt bort,
mamma har envist hela tiden sagt till mig -
"Du får komma när operationen är över, jag älskar dig men det är bättre att du kommer sen..".
Försöker ha tålamod, vet att hon lider ...(tur ändå att man kan ge support med healing)
när mamma var 17 år insjuknade mormor för andra gången i magcancer,
efter operationen kände mormor (som bara var 40 år) att hon skulle dö (det blev också så:(
och eftersom mamma var äldsta dottern lovade hon att ta hand om sina småsyskon
och jag är äldsta dottern....
så jag förstår att det spelas upp ett trauma för henne:(
Skickar healing på mamma, min syster, mig själv,
hela detta släkktrauma med även krigstrauma i bakfickan...


Är uppvuxen med att "man ska klara sig själv" - hur j-gt det än har varit - denna gång kände jag starkare än nånsin att nu berättar jag , ber om hjälp från fler håll,
för att jag är trött, har haft en malande värk i foten som jag bröt nyligen
(ben ovanför högerfotens småtån...)
Helar på...men självklart tar det sin lilla tid....
och jag HAR tålamod men okey då!!
....Liiite otålig är jag nog ändå...
ska sova o fundera på saken;))
Känner mig nu så fasligt trött fast jag sovit ett tag "som en klubbad oxe"...
Kände att jag måste kravla mig upp en stund och ge en liten rapport om läget...
skriver mer imorgon

Nattinatti och varma kramar
från
Désirée

3 kommentarer:

  • Klockan 6 november 2009 kl. 08:47 , Blogger Sara sa...

    Kikar förbi och lämnar lite ljus och värme till Dig och din kära mamma... Mina tankar är hos dig och jag har tänt ljus nu på morgonen för er båda. Ber änglarna vaka över er och hoppas på det bästa. Har själv egen mamma som precis blivit friskförklarad för andra gången med cancer i ena ögat. Hon är istort sett blind på det ögat men har hälsan annars. Det är en otäck sjukdom. Har även förlorat min kära svärmor i mag o lungcancer.. Känn min varma kram, det här kommer gå bra Desiree!
    /sara (månhäxan på das)

     
  • Klockan 6 november 2009 kl. 10:01 , Blogger asaisobel sa...

    Mycket ljus, kärlek och värme till dig o din mamma.
    Jag skickar frisk Kärlek, som en ström av forsande vatten, tvättar samtidigt över och genom hjärtat på varje man, kvinna och barn som vandrar på denna jord. Påminner oss om hur bra livet kan vara när vi är fyllda till brädden med kärlek. Krya på er.
    Ta hand om varandra. Kramar Åsa

     
  • Klockan 6 november 2009 kl. 10:23 , Blogger Unknown sa...

    Vi älskar dig.

    Kram

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida