Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2010-02-07

Frånvaro av ljus kan få en människa att må dåligt

...till kropp och själ


Vi påverkas också av de vibrationer som är utmärkande för varje färg

ORANGE - ger förnyad styrka när man behöver klara av motgångar
Perfekt att ställa fram en skål med apelsiner....
Då får man färgterapi samt C-vitamin på en och samma gång...
dessutom...ekologisk förpackad:)

GRÖNT - är en healingfärg som hjälper vid huvudvärk, chock,
illamående och om man lider av klaustrofobi...


Visste du att en lycklig människas aura når långt utanför kroppen...

Och visste du att
det numer finns katter
- som jobbar...
som....
...terapikatter?!

I det amerikanska Providence, jobbar katten Oscar
på ett vårdhem för gamla och svårt dementa personer

Redan för två år sedan blev han lite av en kändis...
Oscar har nämligen också en förmåga
Redan som liten unge kunde han förutse vilka patienter som skulle dö
Han kröp helt enkelt upp i sängen hos den som började att närma sig slutet

På fem år har Oscar haft rätt fler än femtio gånger...

Det har hänt att sköterskorna vakat över en person som läkare trott skulle dö
.. Oscar har då istället visat intresse för en annan person som man inte trodde skulle dö just vid det tillfället,
men Oscar hade rätt...

Läkaren och författaren David Rosa har skrivit boken:
"Making rounds with Oscar: The extraordinary gift of an extraordinary cat".
Han ville skriva en bok som också skulle gå bortom Oscars förmågor; för att berätta varför han är så viktig för anhöriga och vårdpersonal....

Min syster och jag fick en katt ihop som barn, jag var fyra år, min syster 1 år
Denna katt var både halvvuxen och halvt förvildad när hon kom in i vårat liv...

Hon var inte så förtjust i vuxna människor,
men min syster och jag kunde klä på kissen med kläder, sätta napp i munnen
och köra omkring henne i dockvagnen, hon spann nöjt hela tiden:)
Inga protester alls!!
Har ett foto på katten och mig när jag fyller 6-år...
På fotot ser jag att det var en storvuxen svartvit honkatt jag håller i mitt knä!
Tänker då på hennes otroliga tålamod och kärlek till oss barn....

Genom åren har jag tagit hand om ett antal katter, är en stor djurvän,
det kunde ha funnits hundar osv med...men plats och tid har ej funnits
Precis som människor är våra djurvänner unika, visar olika personligheter


Sir Walter Scott har skrivit:
Katter är ett mystiskt folkslag
Det pågår mer i deras hjärnor
än vad vi är medvetna om:)



Det spelar ingen roll
hur länge vi har suttit fast
i vår känsla av begränsning
Om vi går in i ett mörkt rum
och tänder ljuset,
kvittar det om rummet
har varit mörkt en dag eller
en vecka eller tio tusen år
Vi vrider på ljuset och det blir ljust
När vi väl en gång har blivit
medvetna om vår förmåga
att känna kärlek och lycka...
då har ljuset tänts
av Sharon Salzberg

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida