Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2008-04-25


Hej!

Välkommen till min blogg!

Monica, min webbdesigner överraskade mig
till födelsedagen med att ha skapat en blogg till mig......!?!
Hon känner mig
vet hur antidatoranvändarperson jag tidigare varit
tyckte faktiskt inte det var till någon nytta för mig att använda datorn,
fick till och med el allergi känningar,
ansiktet blev rött, blev yr,
samma var det med mobilen i början
lite bättre nu om jag använder mobilen sparsamt

En vän kom med en sak som han hade tillverkat,
som jag skulle ha vid datorn
för att slippa strålning
han hade klippt ut 2 kartongcirklar, 6,5 cm i diameter,
dessa hade han sedan sammanfogat,
inuti
placerade han en tunn koppartråd
formad som en spiral

Mina tekniska vänner skakar på huvudet
när dom ser min lilla pappersmanick
det härliga är att min gode vän som tillverkat denna märkliga sak
är välutbildad, arbetar som chef på ett större företag

Det sägs att humlan inte ska kunna flyga med sin stora kroppstyngd och små vingar ...

Enligt kristallterapi hjälper hematitstenen att minska strålning från datorn.

Hematiten lär även hjälpa till med att skingra negativa tankar
Stenen kan du ha i fickan eller i ett hängsmycke


Lite om mat
För över 2400 år sedan sa Hippocrates vist: "låt födan bli din medicin"
Känner du till Levande Föda?
Levande föda är vegetarisk mat som inte värmebehandlats, alltså inte kokats, stekts eller raffinerats.
Groddar, grönsaker, frukt, alger , surkål, nötter och frön är levande föda
Läs gärna mer om Ann Wigmore LEVANDE FÖDA
Där kan man läsa att avocado ger mycket vitamin C, A, B1, B2, järn, fosfor, och magnesium.
Fettet består av enkla lättsmälta molekyler, är kolestorolfritt och har låg natriumhalt.
I fråga om att ersätta kött är avocadon något av det bästa.

Prova att mosa en mogen avocado med en banan.
Enkelt, näringsrikt, mättsamt och måltid.


Skönhetstips för torr hy:
mosa en mogen avocado, smörj in avocadosmeten på väl rengjord hy, låt vara kvar i ca 15 minuter skölj sedan bort smeten med ljummet vatten och avsluta med kallt.
Din hy blir så mjuk så mjuk och får dessutom näring


Lagen om attraktion : när en patient verkligen tror att tabletten kan bota, då får han det han tror på och blir botad.

Skratta mycket och träna dig i positivt tänkande
för det frigör negativitet och leder många gånger till mirakulöst tillfrisknande.


Dagens inspirationskort:
JAG UNNAR MIG ATT NJUTA AV LIVETS SKÖNHET
JAG STANNAR OFTA UPP OCH NJUTER AV DET SOM NÅR MINA SINNEN













4 kommentarer:

  • Klockan 27 april 2008 kl. 23:21 , Blogger freeyourspirit sa...

    Grattis till bloggen ;-)
    Det finns en mening i allt!

    Kram
    Karin

    Ps.:Kära andar, ber er vänligen om att ni bär Desirees väskor nästa gång ;-)

     
  • Klockan 28 april 2008 kl. 09:17 , Blogger Désirée Kraft sa...

    Hej Karin
    Tack för det!
    Ska bli roligt att se hur dom fixar det
    andar som bär mina väskor
    ska nog köpa en ny snygg väska innan dess
    inser plötsligt att farmors gener spökar i mig lite grann
    när hon skulle till doktorn ville hon vara extra finklädd

     
  • Klockan 28 april 2008 kl. 22:32 , Blogger Monica CF sa...

    Hej
    så roligt att du har fått en blogg
    så gulliga vänner som fixar och donar,första gången jag bloggar det skall bli en kul fortsättning
    grattis Désirée
    många härliga vårkramar
    Monica CF

     
  • Klockan 19 maj 2008 kl. 21:38 , Blogger freeyourspirit sa...

    Hier kannst du die deutsche Übersetzung von Dèsirèes Text lesen-den tyska översättningen:

    Hej!

    Willkommen bei meinem Blogg!

    Monica, meine Webdesignerin hat mich zum Geburtstag mit diesem Blogg überrascht...?!
    Sie kennt mich und weiß, dass ich früher ein Computergegner war.Ich dachte, dass ich keinen Nutzen davon habe einen Computer zu verwenden und habe sogar eine Stromallergie bekommen, das Gesicht wurde rot, mir wurde schwindlig.
    Das gleiche geschah als ich ein Mobiltelefon verwendet habe.Jetzt ist das ein bisschen besser, aber ich versuche das Handy nur sehr selten zu verwenden.

    Ein Freund ist mit einer Eigenanfertigung gekommen, die ich neben dem Computer haben soll um die Strahlen zu verringern.
    Er hat 2 Kartonringe ausgeschnitten, mit 6.5 cm Durchmesser, die hat er dann zusammen gefügt, innen hat er einen dünnen Kupferdraht in Form einer Spirale befestigt.

    Meine Teckniker-Freunde schütteln den Kopf, wenn sie mein kleines Kartonkunstwerk sehen.
    Das geniale ist, dass mein guter Freund, der dieses seltsame Ding gebaut hat, sehr gut ausgebildet ist und Chef einer großen Firma ist.

    Laut Kristalltherapie hilft der Hämatit die Computerstrahlung zu vermindern.
    Er soll auch helfen negative Gedanken zu verteiben.Du kannst den Stein in der Hosentasche oder als Halsschmuck tragen.


    Lache viel und trainiere positiv zu denken!Dies befreit von negativen Gedanken und führt oft zu wundersamer Genesung.

    Inspiration des Tages:

    ICH GÖNNE MIR DIE SCHÖNHEIT DES LEBENS ZU GENIESSEN
    ICH HALTE OFT STILLE UND GENIESSE DAS WAS MEINE SINNE BERÜHRT

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida