Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-02-08

Odin Modin lämnade spår av tassar


i mitt och många andras hjärtan.

Han dog stillsamt i mitt knä
efter en ganska kort stund
efter det att veterinären
(Tack, Sofia Muller, veterinär på Animalen, skicklig och empatisk)
hade gett honom insomningssprutan.
Han lade sitt lilla huvud stillsamt i min högerhand.
Jag skickade healing under stunden hans själ lämnade kroppen.

Mina tårar föll i strida strömmar,
jag försökte ändå fokusera
för att behålla ett slags inre meditativt lugn,
för hans skull...det var så viktigt
sorgen är en sak......
( jag är inte rädd för att visa min sårbarhet)
är så tacksam över att jag vet att själen fortsätter sin resa.

Det känns tomt utan honom,
han var den som alltid mötte i dörren
när man kom hem,
spann så glatt,
jampratade lite,
ibland även med tysta jam...
(någon trodde att han hade förlorat rösten vid ett tillfälle...:)
vilket humör man än var på så lyckades han
att värma upp hjärtat på mig
och alla andra som under årens lopp
varit hemma hos oss.

Tack kära lilla vän!
Vi saknar dig
Det känns ändå bra att veta
att du nu slipper att lida
Lycka till med din nästa resa!

Odin Modin Bast
1991 - 2009


Jag kan ärligen säga
att jag gillar katter
En katt är ett djur
som har mer
mänskliga känslor
än nästan alla andra

Av Emily Bronté


Av alla Guds skapelser,
finns det bara en som
inte kan göras till slav
under piskan.
Denna någon är katten.
Om människan kunde korsas med katten,
skulle det förbättra människan,
men det skulle försvaga katten.

Mark Twain "Anteckningsbok"



Är det inte underbart
hur katter kan få vänner
och påverka människor,
utan att någonsin behöva
läsa en bok....

Ur History och Heraldry




4 kommentarer:

  • Klockan 8 februari 2009 kl. 17:41 , Blogger Monica CF sa...

    Åh,du kung av katter, det intryck och det du gjort för mig, finns det inga ord för.Jag är tacksam för att jag fick möta, känna dig och klappa dig ända ut på svanstippen. Du valde en underbar vän att arbeta och leva med, gott att veta att du har det bra på andra sidan. Du finns alltid i mitt hjärta.

     
  • Klockan 8 februari 2009 kl. 18:07 , Blogger Unknown sa...

    Mina varmaste och ljusaste hälsningar till dig min kära gamla vän och din matte. Vi kämpar vidare här på jorden och tackar för den stund du korsade våra vägar vi fick lära känna dig. En sista klapp & gos från mej.

     
  • Klockan 9 februari 2009 kl. 12:07 , Blogger Unknown sa...

    Lille missen då...

    Men mest tänker jag på dig, Désirée, eftersom det är du som får lida.

    Han kommer säkert och hälsar på snart. =)

    Varm kram

     
  • Klockan 10 februari 2009 kl. 08:30 , Blogger PoesiBjörnen sa...

    Han gick och spanade lite - kom och gick genom rummen - ja`jag kan väll med lätthet säga att jag kände mig iaktagen - matte och jag satt och språkade konst och om hennes stående textil utstälning - och det var väll inget särskilt med det - Då kommer Odin plödsligt fram bakom soffan - han hadde väll stått där bakom och spanat lite till - med målinriktade tassar går han mot mig och såg mig rakt i ögonen - och så hoppade han upp i mitt knä med ett lätt språng och lade sig till rätta på mitt ena lår - sträcker lite på sig och kör klorna genom byxornas tyg och bara myser - matte tystnade i vårat samtal - och så säger hon - Du Björn - så där gör inte Odin med främmande människor - jag har aldrig sätt det förr - och jag strök hans päls och kände mig mycket priviligerad - den här eppisoden utspelade sig för många år sedan nu - sedan den gången Odin kom upp i mitt knä och spann sin sång för mig - kom han alltid och hälsade artigt på mig - vi ska nu inte överdriva och säga att han hoppade upp i mitt knä varje gång vi sågs - Han är trots allt mattes katt - En fredens krigare med regnbågens klarhet i sitt hjärta - en kisse som vet sitt värde och går sina egna vägar - Så Odin min vän - min kära kära vän som skänker så mycket livsbejakande kraft till oss alla som kände dig -God resa på de nya markerna - och du är alltid välkommen i mitt knä -för ett spinnande solo - god resa -lhatjo droom - som romerna säger -


    Med vänliga hälsningar: Björn

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida