Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-03-08

Medicinpower - dagens kraftdjur och min drömvision hur jag skulle bota

Elefanten som kraftdjur ger dig rådet att dela med dig
av dina minnen, kunskaper, traditioner och historier.

Elefantens uppgift är att föra vidare
den uråldriga visdomen in i framtiden.

Elefanten symboliserar styrka, klokhet, energi, sunt förnuft
Detta anses vara positiva egenskaper för en ledare/lärare.

Vit elefanten anses vara ett mycket bra tecken.

Legenden säger att Buddha blev buren till sin mammas livmoder av en vit elefant.
Många asiater placerar små elefanter på altaret, det lär föra lycka till hemmet.


För många år sedan innan jag hade en aning om
vad en vit elefant hade för betydelse...
så fick jag en drömvision under en trumresa.
Jag sprang in i ett berg.
Kände att jag skulle springa längre ner inne i berget.
Plötsligt blockerades vägen av en stor vit elefanthanne!
Han tittar mig djupt in i ögonen ,
genom hans ögon kunde jag få se in i mitt eget kroppssystem.

Elefanten undervisade mig i hur jag skulle bota mig själv och även andra.
Han visade att jag hade en kristall i min kropp
som jag skulle föra upp genom min ryggrad/chakran upp ut ur kronchakrat ...
där förvandlades den till en pyramid.
Han sa att det var en slags telefon till honom och även till mina vänner
och även till andra som jag ännu inte hade mött ..!

När jag ganska nyligen berättade
för en thailänsk kvinna om min drömvision
så berättade kvinnan till mig
att hon brukade drömma sanndrömmar
och att många år tidigare i hennes liv,
så kom en "vanlig" grå elefant i hennes dröm som hon fick rida på.
I drömmen förde han henne dit hon ville.
När hon vaknade bestämde hon sig för att våga starta en restaurang.
När det var invigning av restaurangen
så kom det ca 300 gäster....
fler än hon hade väntat!






0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida