Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-11-21

Kejsarinnan, familj, relationer...



Tarotkort nr. 3 Kejsarinnan
även kallad De mäktigast dotter,
Den Stora Modersgudinnan....
Hon representerar det kvinnliga
och det skapande i olika former

Hon är förbunden med Moder Jord, myllan, det som växer.
Hon representerar den heliga kvinnokroppen.

När man får detta kort rättvänd i en läggning
är det tecken på överflöd eller växande i någon form.
När det gäller ditt arbete kan detta kort inspirera dig att handla,
utvidga eller att du får uppskattning.
Kejsarinnan förkroppsligar fruktbarhet i någon form,
graviditet eller att dina planer blomstrar....

Tarotkortet Kejsarinnan uppåner:
Saker och ting kan vara blockerade,
planer kan kastas omkull....


FAMILJEHEMLIGHETER
De flesta familjer har sina hemligheter.
Det kan handla om alkolism, sjukdomar, okända barn,
adoption, skilsmässor, kriminalitet mm...
Något man helt enkelt inte vill kännas vid,
för att det kan förstöra en bild eller fasad man försöker att visa utåt...

Det är inte alltid alla familjemedlemmar känner till hemligheten...
Några känner på sig , anar...

De som tvingas att bära en hemlighet hamnar i ett dilemma om de vill leva ett ärligt liv.
Ska de gå emot, pappa, mamma, farmor mfl...?
För vad händer då om man gör det?

Journalisten och författarinnan berättar om en hemlighet som var dold i ett halvt sekel.
Den handlade om hennes sopsamlande mamma.
Boken heter "En dag ska jag berätta om mamma:"

Annat läsvärt: "Släktfeber." av Sara Paborn.
"Dansa med träben." (tyvärr har jag ej författaren, min bok är utlånad...)


Det är viktigt att bryta mönster
säger psykoterapeut och psykolog Madeleine Gauffin Rahme.

Varför avslöjar inte ett barn familjehemligheter?
-Det beror på lojaliteten till föräldrarna som är grunden till vår trygghet.

Vi skäms, förtränger....
vi gör rätt mycket för att hålla luckan till det svarta hålet stängd.

De som har levt i någon form av hemlighet hamnar lätt i system,
relationer, där man föreställer sig, håller uppe skenet, missslojalitet,
hamnar i lögndraman på nytt....

Kan man bli påverkad av en hemlighet som man inte känner till?
-Ja, man känner ofta på sig att det är något konstigt
som man inte riktigt kan sätta fingret på.

Det finns dock hjälp, psykoterapi, Rosenterapi, Reiki...
det finns idag många fina behandlingsformer.
som kan vara en hjälp på vägen.



Jag har många gånger under åren behandlat personer
som till ytan verkat lugna, balanserade som plötsligt börjat gråta,
kroppen minns, känslor man har stoppat undan kommer upp
men efteråt brukar det dock kännas befriande.
Märker jag under mina behandlingsessionerna att det är mer djupgående problem
brukar jag rekommendera andra behandlingsformer och terapier.
Jag har ett bra nätverk , kan ge tips,
med seriösa och proffessionella personer,
för den som önskar få mer hjälp.



Vad skulle du ha gjort om du var Hillary Clinton exempelvis...
Hon blev bedragen inför publik...
Man kan ju undra, varför stannar hon kvar egentligen?
Hillary är ju inget mähä precis,
brukar det skrivas om henne...


Därför stannar man, enligt:
psykologen Ruth Houston.
Bekvämlighet - det är jobbigt att skiljas...
Livsstil - villan, landet, bilen...
Barnen - de behöver en mamma och pappa...
Grannskapet - alla lever parliv...
Tvåsamheten - det är ensamt..
Tajmningen - otrohet sker vid en känslig punkt, de har köpt ett nytt hus...
Religiösa skäl...


Visste du att
ordet klimakteriet
kommer från det grekiska ordet klimakter
som är den översta pinnen på en stege - en höjdpunkt i livet!!
I kulturer där den äldre kvinnan värderas högt ses denna tid i livet
som något värdefullt och respekteras mycket....:)


Ett gammalt indianskt ordspråk säger:
"att den som hunnit att gå många steg i livet
kan fler stigar
och vet också
var man kan undvika
en del fällor"...


En av mina äldsta vänner är 90 år
och en av dom härliga människor som jag mött i livet:)
Att prata med honom har alltid varit lika kul och givande...
för kul det har vi så lätt, Åke och jag,
vi skrattar ofta lika otvunget och spontant åt samma saker:))
Vi lärde känna varandra för många år sedan.
Han var änkling och är idag särbo,
han gillar det , säger... " ja, jag är ju modern numer:)".
Vi tog promenader ihop ibland.
Vid ett tillfälle så halkade han på en dold isfläck,
"Jösses, nu bröt han kanske något!" hann jag att tänka...
Men han reser sig upp ganska kvickt, borstar av sig och säger
" Jag brukar aldrig bryta något,
för jag har ju inte fattat hur gammal jag egentligen är!"
Och så skrattade han sitt smittande glada skratt
som givetvis fick mig att också börja att skratta....
sen fortsatte vi att promenera några kilometer till..

Åke, du är en inspirationskälla:)




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida