Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-12-17

Träden uppfyller önskningar och botar

Djupt inne i skogen bland mossa, stenar och lava står eken

Eken är känd sedan länge sedan för att vara magisk

Asken Yggdrasil hämtar sina krafter från jordens djupa rötter
och förenar dem med himlavalvet

Trädet är skogens helgedom och är enligt gammal folktro befolkat med väsen


Kanske att tänka på
när du klär granen som är en gammal kvarleva
från den tid då vi dyrkade bland annat Yggdrasil...


När vi pyntar vårat hem inför (h)julen
så tar vi fram våra tomtar, kottar, nötter, grisen med äpplet i munnen...
dessa ting är som också en kvarleva från vår urgamla nordiska tro:)
En del ger till och med gröt till husanden = vår tomte!


Vintersolståndet 21-24 december
Denna fest markerar årets början.
Julhögtiden är hjulet på tidens spinnrock...


På julen föds solen ur mörkrets livmoder


Julen är solens födelsedagsfest,
trädets, glädjens, kärlekens och barnens fest...
Mörkret ska förvandlas till ljus

Jag tycker det är fint att vi har Jesusbarnet i sin krubba med också!

Min tro, den som jag har,
är ju att det finns en andevärld - liv efter jordeliv
Änglar och en högre intelligens /Great Spirit
Det stör mig heller inte alls att tycka om Jesus, Budda,
den indianska filosofin...mm

Jag störs inte av att ha vänner som kallar sig för ateister....
Är inte intresserad av att någon behöver tro som mig
Däremot är det bara trevligt att berätta för den som är intresserad,
jag tycker själv det är kul att lyssna på andras intressen
och kanske lära mig något nytt:)


Julens budskap - att ge


Givandet kan ha olika former:
gemenskap
kärlek
mat
gåvor till vänner
främlingar
himlens fåglar
och markens djur..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida