Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-03-27

Prat om döden piggar upp....


läser jag idag i tidningen PS!...

"jo, snack om döden kan få dig på gott humör.
I en amerikansk studie fick personer
berätta om sina tankar kring sin egen död.
En annan grupp fick svara på frågor om smärta vid tandvård.
Efteråt var de som talat om döden mer uppåt
än tandläkargruppen
- förmodligen för att vi
anstränger oss att höja humöret
efter att vi tänkt något skrämmande,
tror forskarna"....


I det mediala arbetet pratar min klient och jag ofta om mer
än dom andar som vi har fått kontakt med .....
Det handlar ofta om sorgebearbetning och även rädsla för döden

I går nämnde en man att han var förvånad över sin egen reaktion,
att han blev så rörd, att tårarna dessutom ! föll....
en av hans väninnor hade rekommenderat att han skulle besöka mig.
Det var första gången som han besökte ett medium
och han var väldigt skeptisk egentligen till att det skulle fungera...
Vi fick kontakt....:)

Jag känner alltid tacksamhet när andevärlden ger sig till känna.

Efteråt säger många att dom har fått
en ny styrka och ett större lugn .
"Livet känns större på något vis"....
en del säger också att dom känner sig mindre ensamma,
tryggare på något vis över att det finns ett liv efter döden
och över att dom har andehjälpare runt omkring sig




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida