Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-05-11

Nyheter, drömmar

Hej!

En ny vecka har börjat - välkommen in på min blogg:)

Hoppas att du finner lite inspiration här,
jag tipsar om olika saker som handlar om hur du kan må bättre
färgterapi, örtkurer, vegmattips, intressanta sajter,
jag delar också med mig av mina erfarenheter som healer och medium

Skriver lite av varje helt enkelt...det som jag får lite vinkar och känningar om:)


I år så firar jag 1 år som bloggare!

Jösses...
Mina vänner Monica och Roger gav mig denna bloggsida som födelsedagspresent förra året.
Vid det tillfället blev jag först lite ställd....vad i hela friden skulle jag med en blogg till?!?
Jag som inte ens hade läst någon blogg tidigare - hade liksom inte riktigt gillat eller haft som livsstil att sitta framför datorn....idag så har jag blivit lite bättre, dvs. kanske lite mer uppdaterad liksom;)...
Så tack igen Monica och Roger i Lövänge utanför Östersund - för att ni var så gulliga och gav mig bloggen som present, och som ni ser har jag använt presenten ganska flitigt!
Får se hur bloggen utvecklar sig detta år....


NYHETER
det som händer från och med juni månad
är att jag börjat ett nytt samarbete
med Sonja som är yogalärare bla på buddhaspa
http://www.buddhaspa.se/
Workshops med detox - renade örter, yogisk andning, yoga
anmälan görs på
info@buddhaspa.se 08/640 25 90


Jag har också påbörjat ett samarbete med Conny
som arbetar med apachespårning
http://www.trackerschool.se/
Läs mer om Conny på hans hemsida
och om hans intressanta teknik som han också lär ut

Visste du exempelvis att :
en duktig apachespårare kan läsa av ett fotspår hur en människa mår,
hur mycket personen väger, om personen var upprörd osv.
Spårarna som kallas för tracker, Ghost eller Shadowpeople
kan läsa upp till 5000 olika budskap bara genom ett fotspår....
Det som är kul med tracking är att man vistas mycket ute i skog och mark,
man lär sig också att inte gå vilse - passande för olika åldrar



NY ADRESS på min mottagning :
Jag finns finns numer på söder i Stockholm
(maj månad arbetar jag fortfarande på Isis Kammare och Hälsans Hus i Södertälje)

Vill du ha en medial konsultation, tarotreading,
drömtolkning, auramålning, healing eller intresserad av kurs:
Maila eller ring - (sm:sa helst)
desireekraft@yahoo.se
0730/228543
så kontaktar jag dig för tidsbokning
eller om du har några frågor om kurser mm

Samarbetet med Livskonst i Kungälv fortsätter som tidigare:)



Och så lite mer om temat DRÖMMAR

JAG VAR TVUNGEN ATT DRÖMMA INNAN JAG KUNDE HANDLA
Sagt av en schaman från Gitikaindianerna


Din gudomliga potential talar till dig genom dina drömmar.

Att kunna se symboliskt, att kunna handla rätt efter sin intuition kräver övning.

Din gudomliga potential blir lättare att urskilja
om du befriar dig från ditt behov av att veta varför saker och ting händer
lär dig att se längre bort

Börja med att skriva eller måla ner dina drömmar,
skriv ner datumet då du hade din dröm,
börja med att lyssna inåt
och försök att ha kul under tiden!

Drömmar kan verka helt galna ibland..!
men efter ett tag förstår man när man har tränat
i drömkonsten att tolka innebörden av drömmen,
vad drömmen vill säga eller fråga dig...


DAGENS TIPS PÅ BRA MOTION.......:)

Skrattyoga......börja med att titta på....

http://www.youtube.com/watch?v=W19QnOd9GbU&feaure=related

http://www.youtube.com/watch?v=ytopatNzi-A&feature=related


Skratt lindrar smärta i kroppen och masserar inre viktiga organ,
frigör glädjehormoner, musklerna slappnar av....
Kroppen till och med tillverkar C-vitamin genom en skrattattack!














0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida