Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-09-22

Ögonen är själens spegel


...brukar man säga och att kroppen är själens tempel...

Att vårda sitt yttre utan
att bli alltför fixerad
vara lekfull med kläder och smink
Att våga vara lite mer kreativ,
det kan vara väldigt bra för självkänslan!
Testa nya stilar...
Ta det inte så allvarligt
våga pröva...
och passa på att ha kul under tiden!


Mitt intresse för färg och form började redan som barn
Jag målade tavlor, virkade, sydde kläder och hattar
till mina dockor och nallar,
och jag sminkade mig med alla möjliga ansiktssminkningar
och makeupstilar....
På den tiden använde jag vanliga billiga lådvattenfärger
....efter en stund när färgerna torkade....
började dom att krackelera...
spricka,
klia...
ansiktet såg ut som
en mycket törstig mark i den Afrikanska Savannen, typ..
Det som såg så fint ut
i
början...

Mamma hade inte så mycket smink
något läppstift , som jag naturligvis lånade...hm,hm..
Sedan började jag att köpa mitt eget smink
för några kronor på ICA affären,
märket hette Rimmel och jag var 9 år
Jag hade tur som fick jag leka, sminka
och måla mig hur mycket som jag ville!
"Barn måste få använda sin fantasi"...sa mamma alltid till oss.
Stor varm kram till dig, min lilla mamma ,
som den 5 oktober ska vara med om
en besvärlig hjärtoperation...
Skickar redan nu healing...

Det hände till och med att jag sminkade lillsyrran
med klarknallblå Rimmelögonskugga
och glitterljusrosa läppstift
innan hon skulle till lekis....:))


Titta på den här tjejen när hon sminkar fram "Red Leopard Print Look".
http://www.youtube.se/watch?v=iZlTxEmUU7s&feature=fvsr

Snygg makeup för äldre kvinnor, och bra tips!
http://www.youtube.se/watch?v=GJgjLykliuw&feature=related

Man undrar lite om dessa Geishor fick leka och stoja när dom var barn.....
http://www.youtube.se/watch?v=g08JvFDWq4Q&feature=related
Otroliga fantasifulla sminkningar,
design och kläder/kimonon
har den japanska kulturen
och som jag gillar...
det är ju inte allt man behöver gilla
från en epok eller kultur....
jag plockar ut
russinen ur kakan;)









0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida