Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-07-08

Jättebra semester med perfekt tårta ?

Näää.... dom kraven har jag inte på mig själv
eller omgivningen!

Läste om en man som sov i tio olika sängar under två veckors semester
- för att hinna med så mycket som möjligt under semestern!!

Eh?!
Jag gillar att ta dan som den kommer,
med så
lite
planer som möjligt
när jag har ledigt



Det kan vara stressigt att vara arbetslös,
man är då ledig men med en undermedveten press.

När jag inte har haft jobb
har jag sagt till mig själv
att jag har semesterdagar:)

Att ha vissa rutiner känns bra
och att sätta vissa mål känns också bra för självkänslan
men som sagt inga perfekta tårtor gäller för min sommar ..
förutom tårtan i augusti
som ska bli till min mamma som då fyller 75 år.

Hon "står" fortfarande i operationskö....
det är tungsamt för hjärtat med värmen , sa hon sist vi talades vid per telefon.

Hon, som har alltid varit en soldyrkare !
Jo, jag blev väldigt solbränd varje sommar,
hon sa då, att min syster och jag skulle passa på att få så mycket sol som möjligt
då det skulle bli en slags vitaminupplagring inför vintertiden....
Det var på den tiden då man inte pratade om tunna ozonlager...

Numer uppskattar jag skuggplatserna väldigt mycket:)

Men att solen betyder mycket för humöret , det märker jag tydligt...
Igår var det ett riktigt skyfall och jag kurade då ihop mig som en katt , ville bara sova
och somnade i en tung törnrosasömn....kom inte ihåg en enda dröm....
men känner mig nu utvilad idag, vaknade faktiskt redan vid 5 tiden på morgonkvisten!!!

NU lockar solen...:)

Önskar alla en underbar dag!


Ps. Den kända författarinnan Joyce Carol Oates blev änka 2008
efter 48 års äktenskap.
Aldrig trodde hon då att hon skulle vara omgift året efteråt,
71 år gammal:)
Hon har sagt: " Min nye man är en dröm..."

Ge aldrig upp hoppet om ett nytt liv,
ålder är faktiskt bara en illusion,
gränserna finns oftast inombords
och dessa gränser/knutar går att lösa upp!



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida