Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2008-12-12

Jag är en Cantadora. Vargdrömmen. Drömtolkningsmetoder

CANTADORA STORYTELLER VARGDRÖMMEN DRÖMTOLKNINGSMETODER
Intressanta författarinnor


Äldre kulturer har alltid haft/har en CANTADORA eller Storyteller.

Det är en person som har samlat på sig olika legender, historier, erfarenheter och som återberättar dom för andra i syfte att hjälpa, läka och roa andra.

Vår själ och kreativitet kan då blomma upp och på det sättet får även våra arbeten, relationer, andlighet, personliga utveckling och sexualitet en större mening.

Vi kan då också återupprätta kontakten med våra inre krafter, vår vildkvinna.

För ca 30 år sedan hade jag en nattdröm om en varg som jagade mig.

I början av drömmen sprang jag baklänges och var jagad av en stor björn.
En drömröst säger att jag måste döda björnen,
jag vägrade som den djurvän jag är - även i drömmen!
Men drömrösten manar mig,
jag kan inte undkomma björnen om jag inte dödar den.
Jag springer fortfarande baklänges, har ett litet svärd/kniv i handen, tänker att det enda alternativ jag har är att reta upp den såpass så att jag tvingas att döda den för att på så sätt försvara mitt eget liv...
Björnen blir rasande ställer sig upp på bakbenen.....han dreglar och vrålar...
då plötsligt i ena ögonvrån ser jag en varg som tänker attackera mig!!
Poff!! .. så försvinner björnen...
men nu har jag en varg att försvara mig emot!!
Jag är fullkomligt skräckslagen....som i en slowmotionfilm ser jag vargen
ta ett språng i luften för att kasta sig över mig,
jag stelnar till av skräck,
inser att jag inte hinner att fly undan honom, håller upp mitt knivsvärd framför mig och tänker, att kanske träffar det hans hjärta..!!! (jösses.....)
...det är det enda jag kan göra,
DÅ förvandlas knivsvärdet till en pistol som klickar!!!
Den fungerar helt enkelt inte när jag ska skjuta!
Jag är så rädd så rädd...
(min skräck är så fruktansvärt verklig i drömmen)
En förvandling sker igen, plötsligt håller jag en sax i handen istället!!??!!?
Blundar håller saxen med höjd mot hans hjärta och hoppas att den ska träffas där när han kastar sig över mig.....(i drömmen är jag som den värsta actionhjältinnan;)...)!
Plötsligt känner jag att jag inte bara kan stå där och dö!...så jag vänder mig om och springer med all den kraft jag bara har.....med vargen hack i häl...HUAaaaa!!
Jag springer mot ett 50-talshyreshys som liknar det jag växte upp i....springer i källaren mot ett skyddsrum, i drömmen är det fler dörrar än i verkligheten som jag slänger igen framför nosen på vargen som hela tiden nästan får tag på mig...
Sista dörren är en stor järndörr till skyddsrummet.....jag darrar är andfådd och livrädd, tror att jag klarat mig då jag hör att vargen slänger sig mot järndörren, dörren börjar att ge vika, paniken är total, jag är hysterisk och inser att loppet är kört!!!....Då plötsligt visas det en glimt av ljus som börjar att stråla uppifrån ena kanten mot taket likt en större brevlådsinkast....men blir modfälld då jag inser att jag inte kan ta mig igenom den smala öppningen...:(....!!!
Men som i en gammalmodig pilsenerfilm hör jag en käck röst som dessutom är min egen (inre röst)..den säger hurtigt (som jag inte alls brukar låta i vanliga fall...)
" Om man vill något! Då klarar man allt!" ...
Jag hoppar/flyger därefter upp mot taket...(vilken dröm va!!)...och så krafsar jag till ett hål, stort nog så jag kan kravla mig upp på hustaket!...
Där börjar jag att skutta, dansa, tjoa och känner som jag vunnit den allra högsta vinsten någonsin....!
Huset i drömmen är plötsligt högt som ett höghus med många våningar och därnere som en liten, liten figur ser jag vargen springa ylande, ynklig med svansen mellan benen!
Jag vaknar med ett glatt ryck och är så otroligt uppfylld av lycka ,energi , glädje och hopp!
Denna dröm förändrade mig! I ett par veckor gick jag omkring i någon slags segerrus!!
Och tog tag i olika saker i mitt liv som jag tidigare hade undvikit...

Med mellan ungefär 8 - 10 år återkommer vargen....
sedan den första vargdrömmen kom
Vargen kommen och undervisar mig i olika former av drömmar.

Jag har även andra djur som undervisar mig i mina drömmar.

Först förstod jag inte dessa drömmar förrän jag träffade på Indianska Schamaner.



Min mamma, syster och fler släktingar på min mammas sida är sanndrömmare. Dom och även jag får besök av döda personer innan vi har fått meddelande om att dom har avlidit mm.



Vargen är således en av mina Kraftdjur.

Inom Schamanska kulturer säger man att den som är en schamanlärling
eller ett ämne till att bli en Schaman ,
den personen blir undervisad av Drömlärarna
(samt andra levande lärare.)
Schaman är en form av medicinkvinna eller medicinman.
Det är inte bara en lätt väg för att bli en Schaman menar många av dessa som gått den Livsvägen då man också får olika former av initieringar genom prövningar av olika slag.
Dessa prövningar kan handla om att man måste kunna hantera sina rädslor exempelvis...

Flera år efter några av mina vargdrömmar får jag i min hand en bok av
Clarissa Pinkola Estés
titeln är:
KVINNOR SOM SLÅR FÖLJE MED VARGAR.

Saxat ur boken ....Vår tids kvinna är en luddig figur i all sin hektiska aktivitet.
Hon drivs av tvånget att vara allt till alla.

De urgamla kunskaperna är mer behövliga än någonsin.

Titeln på boken, Kvinnor som slår följe med vargar har en anknytning till

hennes studier av den vilda faunan.
Att läsa om vargraserna är som att läsa om kvinnosläktets historia...
Friska vargar och friska kvinnor har flera gemensamma psykiska drag:
skarp observationsförmåga, lekfullhet och en osedvanlig hängiven läggning.
Vargar och kvinnor är av naturen kontaktsökande, nyfikna, kapabla att ge prov på stor uthållighet och styrka. De är djupt intuitiva och intensivt engagerade i sin avkomma, sin partner och sin flock. De har lärt sig att anpassa sig till ständigt förändrade villkor; de är oförskräckt lojala och mycket modiga.
Men båda har förföljts och trakasserats....
De har blivit måltavlor för den som vill rensa upp i den orörda naturen och psykets vildmarker, utplåna varje spår av det instinktiva.

I boken berättar hon även om
Hambre del alma,
den utsvultna själens sång

och om Canto hondo,
sången och orden
som kommer tillbaka när vi arbetar på vår själsliga befrielse.

När jag läste i boken om att få kontakt det naturliga rovdjuret i vårat psyke och att det är en väsentlig del av kvinnans individuation..... att för att uppnå det måste man ge sig in i mörkret men samtidigt se till att inte bli infångad, fängslad eller dödad på vägen dit eller tillbaka....så fick jag givetvis ytterligare ahaupplevelser....

En annan inspirerande författarinna är Solöga och hennes bok Djurens språk.
Om Vargen står det där i:
Gör bruk av dina andliga gåvor.
Din gåva är att praktisera medicinhjulets visdom.

Hon skriver också:
Drömmen kom till oss alla.
Likt skärvor och flisor som spolats iland på en öde strand väcktes vi till liv.
Så fann en skärva sin plats i skapelsen så en till - och en till.
Med kärlek började Den Stora Drömmen att vävas på nytt.
En ny värld var på väg att födas - En Värld i Skönhet.


I Sylvia Brownes bok: Din drömguide
ger hon en vägvisare i den värld du utforskar när du sover.


DRÖMTOLKINGSSESSIONER OCH DRÖMHEALING
Jag arbetar på olika nivåer och med olika former när jag tolkar ,
vägleder och även läker någons dröm
och den som drömmer - Drömmen.
En sådan konsultation är en fascinerad inre resa
som leder till frigörande av dolda talanger och helande på olika nivåer.
Jag tolkar och låter även drömmaren måla, teckna,
ingen konstnärlig talang krävs för detta!
Utifrån drömmarens Dröm skapas
olika läkande inre resor
som jag använder som verktyg
genom visualiseringstekniker och schmanska metoder.

Det finns olika former av drömmar.
En del är mest psykologiska utrensningar,
en del drömmar är prekognitiva, det vill säga föraningsdrömmar
en del drömmar är drömbud och undervisning från Drömlärarna,
andra drömmar är hälsningar och budskap från avlidna människor och djur.


ATT SOVA MED LAGERBÄR LÄR GE DRÖMMAR OM FRAMTIDEN...

MÖRKRÄDSLA : PLACERA RÖLLEKA
ELLER EN
INDIANSK DRÖMFÅNGARE OVANFÖR HUVUDGÄRDET











0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida