Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-01-13

I Ching 14 januari

Känner att jag ska ställa frågan till Oraklet I Ching:

Ska jag dela med mig av min bok, B...., på bloggen ?

Får till svar:

"Sätt fart på dina idéer och stimulera dig själv till att ta itu med viktiga ansträngningar.

Det skänker välgång och insikt. Det är ursprung till mycken tur och många meningsfulla händelser. Även om du är i underläge i den här situationen och även om dina resurser inte är stora är det inget misstag.

Råd: Fundera över ditt handlingsfält. Låt allting träda fram och bli synligt.

Gör dig av med gamla idéer. Var öppen för det som kommer. Tillhandlahåll det som behövs."


Hm, funderar...

Ok då!


Boken B.... är på gång och inte riktigt klar än.


Först en ingivelse,

därefter en puff framåt genom rådet från I Ching

... vad ska det leda till?!?

Det får bli en kreativ, intuitiv resa....


Känner att jag ska välja ut delar av boken,

bara slå upp sidorna och skriva ner det som kommer fram....



sid 11



INDIANSK BÖN



Skönhet framför mig

Skönhet bredvid mig

Skönhet vid min högra sida

Skönhet vid min vänstra sida

Skönhet ovanför mig

Skönhet nednför mig

Jag är ett frö på Livets Växande Väg.


Slår ihop sidorna och öppnar igen..


Sid 18..



SVETTHYDDECEREMONIN



Jag har släktingar i Finland och har därför fått prova finsk bastu några gånger.

Doften, lukten av ved och ånga är speciell.

I gamla tider hade man en enorm respekt för bastun, det var förbjudet att svära i bastun.

För där sa man fanns magi och läkekraft.

Man tvättade sig och födde även barn där.


Att piska sig med björklöv, tvätta håret med vattensköljningar från en trähink

sittande i en gammal bastu i finska lappland

någonstans i skogarna utanför Kittilää,

det var en upplevelse för mig,då, 15 år.

Min mammas moster Maria, kallad för Maja,

hade gift sig med en finsk same.

Men var nu änka sedan många år tillbaks.



Många år efter mitt sommaräventyr i Finland

fick jag en inbjudan till att delta i en indiansk svetthyddeceremoni.

Ingången till svetthyddan var väldigt liten.

Man skulle krypa in i den,som en slags symbol för vår egen födelse.

Vi skulle tillbaks, in i moder jords mage.

För att sedan födas på nytt.

Dessförinnan skulle vi i ceremonin

rena oss och "dö" vårat gamla jag, vårat ego.

Salvia kastades på dom heta stenarna.

En eldvaktare slussade in nya heta stenar lite då och då.

Värmen steg.

Det kändes som om jag inte kunde öppna mina ögon och att mina näshår skulle brinna upp.

Det här hade jag tidigare inte upplevt med en finsk bastu!

Jag fick panik ett tag.

Svetthyddan var byggd direkt på marken och ett hål hade grävts där inuti som var ganska nära ingången. Detta hål fylldes med fler och fler heta stenar.

Vi satt där tätt, tätt inpå varandra, nakna på varsin handduk.

Svetten rann rejält nedanför näsan.
Kände att jag ville ut ur svetthyddan, paniken vällde bara över mig!
Men folk sitter så packade in på varandra så det verkar besvärligt....någon viskar då i mitt öra, stick ner fingrarna i jorden och föreställ dig att dom är rötter som suger upp vätska så kommer det att lätta. Jag blundade fortfarande, trevade med fingrarna utanför handduken, krafsar och borrar ner dom en bit i marken. Värmen känns fruktansvärt besvärande, att andas känns jobbigt,men efter att ha visualiserat en stund märkte jag att det började att ge effekt!
Det kändes mycket lättare att befinna sig på platsen!
Så märkligt det kändes...
Vi satt där, sjöng, bad om att få bli av med dåliga egenskaper vi tyckte att vi hade och bad därefter att få nya bättre, positivare.

När ceremonin var klar kröp vi ut.
Det var mörkt.
En eld fanns där som vi ställde oss runt ,nakna.
Månen sken, jag sträckte mina armar mot månen och blundade och kände månstrålarnas energier i mina händer.
Svepte därefter mina händer en bit utanför min kropp, förde in månens magnetiska energi som jag någon gång hade blivit lärd att det skulle vara bra för den som gav mycket healigenergier till andra.

Alla stod bara tysta och titta i elden, insjunkna i sina egna upplevelser verkade det som.

Jag fick låna ett par filtar och en kudde,
somnade på en tjock matta i huset som fanns ganska nära ceremoniplatsen.

Under natten drömde jag om en jättehand som kom upp ur jorden.
Mitt i denna jättehand fanns det en silverkula.
Jag hör i drömmen hur det mumlas av olika röster nere i marken.
Anstränger mig för att höra vad som sägs.

Sover stundvis väldigt djupt denna natt.

Efter frukosten samlas vi .

Vi sitter igen i en ring , energierna känns harmoniska och en aningens förväntansfulla.

Ceremoniledarna till svetthyddan frågar om vi sovit gott och ifall vi har haft en dröm vi vill berätta om.

Jag berättar om jättehanden med silverkulan och får till svar att det är en druidkula som har visats för mig.

Druidkula?

En sådan liten kula brukar ha ett litet klockspel inuti och den skulle man använda för att kalla till sig naturväsen med....


Öppnar igen
Oraklet I Ching
som ett litet spontant råd till dig i dagarna...

" Din instängdhet förvandlar dig till sten. Allting du rör vid förvandlas till törnen och snaror.
Du stiger in i ditt hus och kan inte träffa dina hjälpare.
Detta skär av kontakten med andarna och lämnar dig öppen för fara.
Det är verkligen inte lyckobringande.

RÅD:
En övergångsperiod.
Var inte rädd för att agera på egen hand.
Du har kontakt med en kreativ kraft"



Boktips :
Larry Dossey, läkare
Skriver i sin bok : Läkande ord

MYSTERIEMÖTE PÅ NYTT

Återigen sitter vi på icke-vetandet - för hur vi än försöker kan vi inte till fullo dyka ner i det undermedvetnas djup och förstå dess roll vid bön och healing.
Det här mysteriet är helt enkelt outrotligt; hur vi än försöker kommer vi aldrig att kunna utplåna det.
Att erkänna mysteriet leder inte till en förtvivlad, utan till en strålande slutsats - för det okända är närmandet till det heliga, den andliga, det onämnbara, det överjordiska.
Att ära denna dimension är att bli helad.
Som Jung beskrev det: "Närmandet till det överjordiska är den sanna terapin och i den utsträckning du uppnår de överjordiska erfarenheterna befrias du från patalogins förbannelse. Även sjukdomen får en överjordisk karaktär."




Ur Elva minuter - Paulo Coelho

Hur kommer ljuset in i ett hem?
Genom att fönstren står öppna,
Hur kommer ljus in i en människa?
Genom att kärlekens dörr står öppen.











































0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida