Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-06-07

Djurprataren Emelie och kungens hästar, healinginspiration mm

Emelie Cajsdotter var 11 år när hon upptäckte att hon kunde tala med djur.

Läs gärna hennes spännande bok "Kungens alla hästar" som ganska nyligen kom ut.
Boken handlar om den svindlande berättelsen
om hur hon hamnade i Jordanien och hennes arbete med Kung Husseins hästar!
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2248893.svd

Jag och mina, då, tre katter, lärde känna Emelie år 2005
när jag bodde i den lilla röda stugan på Orust.
(det var också där på Orust som jag träffade författarinnan Ulla Keyling som driver en kursgård med bla. Drottning och Clownskola, skrev om henne i förra blogginlägget..)

En gemensam väninna, Mia T. - i Ellös, tyckte att Emelie och jag borde lära känna varandra
då vi har gemensamma intressen,
jo, det kändes som att träffa en själssyster:)

Odin hankatten, som numer är i andevärlden,
ville prata med Emelie, men sa att det var ok att hon pratade med Freja först
som också visat ett tydligt intresse för Emelie när hon klev in i stugan.
"Nästa gång när du kommer, då pratar du och jag" - sa han kaxigt till henne
Emelie är en upptagen kvinna,
som då var mitt uppe i sina resor till Jordanien och Kungens hästar....
Men det blev ett andra möte..., som Odin hade förutspått:) ..!

Freja och Odin berättade om lite av varje till Emelie,
jag har sparat hennes anteckningar,
Odin berättade detaljer om min före detta man,
sådant som bara jag kände till....
Att tänka på hur mycket katterna hade funderat över,
det var väldigt gripande...


För flera tusen år sedan betraktades katter som heliga i Egypten
Katterna hade ett eget tempel med Prästinnor och Präster
Kattgudinnans namn var Bast
http://www.youtube.com/watch?v=HY77CjCg9is&feature=related

Egyptisk cool gångstil ...och en bra låt ...:))
http://www.youtube.com/watch?v=kHngF_b3NuE





Lite Reiki Inspiration
http://www.youtube.com/watch?v=QvM42VbYZpY



Vill du som har gått kurs tidigare vara med i någon Reiki Inspirationsgrupp?
Personligt eller distans -internet sammankoppling...


Jag har arbetat med Reiki sedan 1991 och har en hel del intressant att berätta om gällande Reiki som du gärna kan få ta del av när du kommer med i en Reiki Inspirationsgrupp

Är också lärare sedan 1994 och medlem i Förenade Reikiförbundet
http://www.reikiforbundet.se/

Enligt Skatteverket är Reiki avdragsgillt som förebyggande och rehabiliterande friskvård


Reiki = personalvård = Friskvård


Intresserad av att lära dig Reiki ?
http://www.desireekraft.se/ .....där kan du läsa lite mer om Reiki

Nybörjarkurser
samt för mer avancerade, steg 2 - distanshealing
och även Reikilärarutbildning - det har jag återkommande.
Maila bara till mig så får du reda på när nästa kurs blir av.




Tips för egenvård:

Meditera med en aventurinesten i den vänstra handen
(vänster hand/sida av kroppen är den kvinnliga och mer mottagliga sidan..)

Aventurin är en inspirationssten,
den öppnar upp och ger ett ljust sinne.
Denna sten är också bra att ha med i plånboken eller på resorna,
då den kallas för "äventyr och pengastenen"....
Aventurinen drar till sig positiva energier:)














1 kommentarer:

  • Klockan 10 juni 2009 kl. 20:06 , Blogger freeyourspirit sa...

    hihi,om den är bra för pengar och äventyr borde den egentligen stavas/kallas fö Äventyrin ;-) eller ÄvenTURin
    tur även i n ya äventyr

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida