Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-07-26

Borta bra men hemma blir bättre

Att stanna hemma i huset eller i lägenheten på semestern
är den nya semesterformen
som kallas för Staycation på engelska
och Hemester på svenska....


Passa då på att vila dig smal:)
200 kalorier mer åt personer
efter ett intellektuellt arbete
jämfört med andra som bara vilat,
enligt Psycosomatic studie


Lite jobbtips..
Är du intresserad av smycken och mode?
Vill du ha extrainkomst kan du kombinera försäljning
med studier eller annat arbete
Du behöver inte ha tidigare säljerfarenhet
Det kan också vara ett kul sätt att komma i kontakt med nya människor....
http://www.pure-design.se/



Den senaste trenden är ...tarataraaammm......
Italiensk Grönsaksglass!
Någon som provat än?!?



Lite "föda" för själen...
Lyssna på Alberto Villoldos schamanska välsignelse
http://www.youtube.com/watch?v=byTiEbBNrOQ&feature=related

Alberto V. är filosofie doktor och en av de ledande experterna
inkaindianernas tekniker och har studerat dem tillsammans med
inkaättlingar i över 25 år.

Han berättar att det den schamanska traditionen har ett kvinnligt ursprung.
Läs mer ....
Schamansk healing av Alberto Villoldo


För ca 3 år sedan hade jag en nattdröm där jag befann mig
bredvid en stencirkel och eldstad
tillsammans med ett av mina kraftdjur som har transformerats.
Jag mötte en ny schaman i drömmen.
Ca ett år efter denna dröm flyttade jag
och blev god vän med några som studerat inkaschamanismen.
Fick efter en tid en inbjudan att få vara med om Munay Ki ceremonier
samt att vi skulle göra en andlig sammankoppling med några äldre inka schamaner,
Don Umberto och Donna Maria, båda är i 80årsåldern,
vi skulle göra en andlig länk mellan Anderna och Sverige.
När jag vid ett tillfälle satt framför Donna Maria och hon bad mig att sjunga
(en översättare fanns med) såg jag att det var det här jag hade drömt om tidigare.
Jag hade haft en precognitiv dröm.
dvs sanndröm , denna dröm dolde fler bottnar ,
det var också en initieringsdröm.

I nästa länk nedanför, kan du ta del av en fin ceremoniell sång
som handlar om kärlek och tacksamhet
(försök att öppna ditt sinne och hjärta när du lyssnar )
den sjungs av en kvinnlig shipibo schaman från Amazonas djungler
Elisa Vargas Fernandez
http://www.youtube.com/watch?v=dMexZqK51YI&feature=related



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida