Désirée Kraft

... är Reiki-master och ett Spirit Art Medium.

2009-07-10

Singing in the rain...

nja inte jag precis.....men titta på den här gamla godingen!
http://www.youtube.com/watch?v=p7QL46cK7B8&feature=related


Det har varit otroligt nyckfullt väder här i trakterna .....

Men jag tycker att det är fascinerande med blixt och dunder,
ända sedan barnsben..
trots att blixten slagit ner - väldigt nära -några gånger ....


Såg en blixt klyva en stor björk - mitt itu för flera år sedan,
och då menar jag det bokstavligen också
- helt mitt itu från toppen rakt ner genom stammen till rötterna
- som om en jätteyxa hade varit framme!

Men syster och jag hade stunden innan stått under den,
helt plötsligt får vi en ingivelse att springa hem
(vi väntade på en buss - skulle på bio)
vi hör efter oss ett rejält knall och ett brak....
allt sker overkligt snabbt....
vi hann heller inte att reflektera
varför vi bara fick rycket
att springa därifrån...
ingen åska hade hörts
bara ösregnet....


Ja vi blev bra knäsvaga när vi såg det enorma trädet i två delar sedan....!


Läste om en kvinna som nyligen förlorade sina tre hästar
när blixten slog ner i närheten av dom!
Dom låg alla döda i hagen när hon kom hem...så fruktansvärt tragiskt!



Naturens krafter är enormt kraftfulla och inget att leka med precis



Andra krafter
som Feng shui läraren Terah Kathryn Collins berättade om:

En ung man hade en konflikt med sin chef, som var arrogant och förtryckte många personer på arbetsplatsen. Den unge mannen ville förstärka sin kraft gentemot chefen.
Under en konsultation blev han ombedd att fundera över vilka personer han förknippade med kraft och styrka, och skrattande berättade han att han var ett hängivet Star Wars-fantast och detta symboliserade styrka för honom.
Några dagar sedan hade han satt upp en Star War-affisch som slungade kraft i riktningen mot chefen.
Vid uppföljningen berättade han att han känt sig mycket styrkt av symboliken och att han nu upplevde en helt annan säkerhet i förhållande till sin chef.


Feng shui är en flertusenårig österländsk lära
som handlar om hur vi blir påverkade av det som finns omkring oss
och hur vi kan lära oss att leva i balans,
med oss själva och vår omgivning.




Mitt efternamn Kraft är inget taget namn
Någon frågade faktiskt om det var ett taget artistnamn:)...

Det är ett släktnamn.
Min farfars far var en stark karl,
han hette egentligen Karlsson.
Han var soldat, knekt
och fick alltså det namnet tilldelat sig
på grund av sin kraft:)


Jag är inte lika fysiskt stark som karlarna i min släkt
men förresten ....
kanske dags att börja pumpa muskler
och se vad som händer

Min nya look - bodybuilder, healer och medium....
vad sägs om det?!?

Idag har jag iallafall utövat lite yoga och frigörande dans....
erkänner att det är nog mer min grej
(latmasken i mig gillar inte att träna varje dag...gäsp..)

Berättar mer om mitt muskelbyggande i bloggeriet.....framöver:))



Tills dess .....
http://www.youtube.com/watch?v=gkOW6OvqsxY&feature=related












0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida